دشمنان-افغانستان-با-حملات-انتحاری-نفاق-مذهبی-راه-اندازی-می‌کنند 

عبدالرب‌رسول سیاف یکی از رهبران مجاهدین در هفدهمین سالگرد احمد شاه مسعود گفت: دشمنان مردم افغانستان با راه اندازی حملات انتحاری و انفجاری میخواهند تفرقه مذهبی را در کشور راه اندازی کنند.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز: هفدهمین سالگرد احمد شاه مسعود امروز یک شنبه (۱۸سنبله) با حضور مقامات بلند پایه دولتی و رهبران مجاهدین در خیمه لوی جرگه برگزار شد که عبدالرب‌رسول سیاف یکی از رهبران مجاهدین در این برنامه گفت: حملات انتحاری حربه‌ی است که دشمنان افغانستان از آن برای از بین بردن وحدت ملی افغانستان استفاده می‌کنند. 
آقای سیاف گفت:  دشمنان افغانستان با انجام حملات مانند غرب کابل بالای ورزشکاران می‌خواهند، شیعه را در مقابل سنی و اقوام را در مقابل یک‌دیگر قرار دهند. این رهبر جهادی از رهبران سیاسی و مردم خواست که در یک صف واحد در برابر انگیزه‌ها و اهداف این حملات، ایستادگی کنند.
محمد محقق معاون رئیس اجرائیه حکومت وحدت ملی، نظام سیاسی را نیازمند حمایت مجاهدین دانست و گفت:” هرحکومتی که سرناسازگاری با مجاهدین داشته باشد، خود را نگهداشته نمی‌تواند، وابسته به حمایت خارجی است.”
آقای محقق نارضایتی شدیدش را نسبت به سیاست‌های رئیس جمهور در این نشست ابراز کرد و با انتقاد از آنچه او بیخیالی رئیس جمهور خواند گفت، طالبان همواره به مردم می‌گویند، از دین اسلام حفاظت می‌کنند، بر علیه تجاوز جهاد می‌کنند، اما رئیس جمهور غنی آنها را به آیسکریم خوردن دعوت می‌کند.
با این حال، محمد سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری گفت: انتخابات و قانون اساسی محصول مبارزات میلیون‌ها شهید افغانستان اند و وی تاکید کرد که غیر از انتخابات بدیل دیگری وجود ندارد. او از احزاب سیاسی خواست که با کمیسیون انتخابات همکاری کنند تا انتخابات پارلمانی به گونه هرچه بهتر برگزار شود.
احمد شاه مسعود هفده سال پیش، در هژدهم سنبله، توسط دو تروریست وابسته به القاعده که خود را خبرنگار معرفی کرده بود، در ولسوالی خواجه غار ولایت تخار ترور شد. 

دشمنان افغانستان با حملات انتحاری نفاق مذهبی راه اندازی می‌کنند 

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد